Gratis levering & Gratis retour
100 dagen proefslapen
110% Laagste prijsgarantie
Veilig achteraf betalen
Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Mocht je vraag er niet bij staan neem dan contact met ons op.

1 Bezorging
1.1 Wat zijn de bezorgkosten?

 

Standaard levering Nederland en België (gratis):

Je bestelling wordt gratis afgeleverd tot de eerste deur op de begane grond in Nederland (m.u.v. Waddeneilanden).

 

Premium bezorging* tot in de slaapkamer (toeslag 39 euro):

Woon je in een flat en heb je geen zin om met de zware pakketten te sjouwen of wil je dat de bezorgers de pakketten bij je op de kinderkamer op zolder brengen? Geen probleem, kies dan voor Premium bezorging. Woon je in een flat met een lift dan maakt het niet uit op welke verdieping je woont. Woon je in een flat en is er geen lift aanwezig? Dan is de Premium bezorging t/m de 4e verdieping tot jouw voordeur.

*In verband met de planning kunnen Premium bezorgingen soms enkele dagen langer duren dan standaard leveringen.

*Deze optie is niet beschikbaar voor lichte artikelen zoals beddengoed en kindermatrassen.

*Als premium bezorging beschikbaar is kun je het kiezen tijdens het afronden van je bestelling.

1.2 Hoe en wanneer wordt het geleverd?

 

Bezorging van kinderbedden en meubels

Wij vervoeren onze kinderbedden en kindermeubels met een gespecialiseerd meubeltransporteur. Zij bezorgen elke werkdag (maandag t/m vrijdag) in heel Nederland en België. Via verschillende locaties komt je bestelling samen in het magazijn van onze transporteur. Zodra alles gereed staat zullen wij je contacteren om een bezorgafspraak te maken.

In 95% van gevallen lukt het ons om je bestelling te leveren binnen de aangegeven levertijdsindicatie wat vermeld staat op onze site.

 

Als je hebt gekozen voor standaard gratis levering:

Je bestelling wordt gratis afgeleverd tot de eerste deur op de begane grond in Nederland (m.u.v. Waddeneilanden).

 

Premium bezorging tot in de slaapkamer (39 euro):

Wil je graag dat de pakketten bezorgd worden tot in je slaapkamer? Geen probleem, kies dan voor Premium bezorging. De kosten hiervoor bedragen 39 euro. Bij Premium bezorging gaan we vanuit dat er een lift aanwezig is. Woon je in een flat en is er geen lift aanwezig? Dan is de Premium bezorging t/m de 4e verdieping tot jouw voordeur. In verband met de planning kunnen Premium bezorgingen soms enkele dagen langer duren dan standaard leveringen.

 

Bezorging van matrassen en beddengoed

Overige artikelen zoals matrassen en beddengoed leveren wij in 95% van de gevallen binnen 1 of 2 werkdagen met onze vervoerder of de reguliere transportbedrijven zoals DPD, Postnl of DHL. Je krijgt hier een track&trace van.

Heb je een matras of beddengoed besteld samen met een kinderbed? Indien het mogelijk is zorgen wij ervoor dat alles tegelijkertijd wordt geleverd.

 

 

1.3 Wat is de levertijd?

 

Bij elk product staat een indicatie van de levertijd. Levering binnen enkele dagen is bijna altijd haalbaar. Wil je bijvoorbeeld i.v.m. verjaardag of verhuizing met spoed een product ontvangen? Neem dan even contact met ons op zodat we het voor je kunnen regelen.

Ga er vanuit dat levering in België soms enkele dagen langer kan duren dan leveringen in Nederland.

 

Wij kunnen ondanks zorgvuldige planning net als elk ander bedrijf nooit 100% onze leverbelofte nakomen. We behoren met onze succesratio van 95% wel tot de top. Bij ons heb je je bestelling dus gegarandeerd als snelste in huis.

 

1.4 Ik woon in een flat, brengen jullie het naar boven?

 

Als je kiest voor gratis levering dan wordt jouw bestelling tot de eerste deur van de begane grond geleverd.

Kies je voor Premium bezorging dan worden de spullen naar boven gebracht en indien je dit wenst, neergezet in de slaapkamer. We gaan er dan wel van uit dat er een werkende lift aanwezig is. Indien er geen lift is wordt het tot en met de 4e verdieping geleverd. De kosten van Premium bezorging bedragen €39,- en dit kan je aanvinken tijdens het afronden van je bestelling.

 

2 Product en Montage
2.1 Is het product veilig voor mijn kind?

 

Wij leveren al sinds 2006 kinderbedden en kindermeubels en weten als geen ander dat er strenge eisen gelden voor bedden en meubels voor kinderen. Onze producten zijn uitsluitend geproduceerd in fabrieken die alle veiligheidsstandaarden opvolgen. Dit is voor ons de allerbelangrijkste voorwaarde.

 

2.2 Wat is de kwaliteit?

 

Praktisch al onze kinderbedden en kindermeubels zijn gemaakt van massief Europees hout of MDF. Dit zijn materialen die veel duurzamer zijn dan bijvoorbeeld spaanplaat. Daarnaast zijn deze materialen erg mooi en strak af te werken. Veel van onze producten worden uitsluitend hout gebruikt zonder knoesten waardoor het nog strakker oogt en blijft. Knoesten kunnen namelijk in de loop van tijd snel verkleuren en zal geliger worden dan de rest van het meubel. Wel is het zo dat bij witte verf op hout en MDF in de loop van tijd door invloed van zon en lucht altijd een beetje zal verkleuren.

 

Alle matrassen en beddengoed voldoen aan de veiligheidsnorm Oeko-text 100

2.3 Kan ik de meubels zelf eenvoudig monteren?

 

Alle meubels worden ongemonteerd geleverd met een duidelijke handleiding. De meubels zijn eenvoudig te monteren, mocht je er toch niet uitkomen dan staat onze klantenservice tot je beschikking.

 

2.4 Kan ik de meubels laten monteren?

 

Ja dit kan. We werken met professionele monteurs die de meubels vakkundig bij je kunnen monteren. Kijk voor meer informatie op de pagina Montagedienst.

 

2.5 Heb ik garantie?

 

Al onze kinderbedden, kindermeubels en matrassen worden geleverd met fabrieksgarantie. Bij elke product staat de garantietermijn vermeld.

Binnen dit termijn zullen we de volledige kosten vergoeden voor reparatie/vervanging. Deze garantie geldt alleen voor schade of gebreken die ontstaan zijn door materiaal- of productiefouten. Dit geldt niet voor normale slijtage of zelf toegebrachte schade.

 

3 Algemene vragen
3.1 100 dagen bedenktijd?

 

Je kunt zonder opgaaf van redenen binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling het retourneren. Voor meer info staat bij het kopje Retourneren.

 

3.2 Kindermatras 100 dagen proefslapen?

 

Je krijgt bij ons 100 dagen de tijd om thuis in je eigen vertrouwde omgeving aan het matras te wennen. Bevalt het niet? Wij nemen het gratis terug. Zie voor meer info op de pagina: 100 dagen proefslapen.

 

3.3 110% laagste prijsgarantie?

 

Wij bieden het gehele jaar door de laagste prijsgarantie. Mocht je toch elders in Nederland hetzelfde product tegenkomen met dezelfde voorwaarden tegen een lagere prijs, dan leveren we het voor die prijs inclusief 10% korting van het prijsverschil. Je moet dit wel aan kunnen tonen. Druk en zet-fouten bij de concurrent zijn uitgesloten van onze laagste prijsgarantie.

Met dezelfde voorwaarden bedoelen wij vergelijkbare levertijd, bezorg -en retourvoorwaarden.

Een paar voorbeelden om dit te verduidelijken:

1) Bij de concurrent kost het artikel 300 euro en bij ons 310 euro. De concurrent heeft vergelijkbare voorwaarden (min of meer dezelfde levertermijn, een uitgebreide garantie, gratis bezorgen en bij retour wordt alles bij jullie gratis afgehaald). Je kunt in dit geval gebruik maken van onze laagste prijsgarantie. Je kunt het artikel bij ons kopen voor 299 euro (110% korting op het prijsverschil, het prijsverschil is 10 euro en 110% van dit is 11 euro (dit is de korting op onze huidige prijs van 310 euro).

2) Bij de concurrent kost een artikel 10 euro goedkoper maar zij rekenen wel 30 euro bezorgkosten (bij ons is bezorgen gratis). Bij ons is hetzelfde product inclusief bezorgen in dit geval dus 20euro goedkoper dan de concurrent. Je kunt in dit geval geen gebruik maken van onze laagste prijsgarantie.

3) Bij de concurrent kost een artikel 10 euro goedkoper maar bij hun moet je bijv. 60 euro betalen als je wilt retourneren en zij storten vervolgens 70% van je aankoopbedrag retour. In dit geval zijn de voorwaarden teveel afwijkend dan die van ons. Je kunt geen gebruik maken van onze laagste prijsgarantie.

4) De concurrent maakt een typefout, in plaats van 1000 euro voor en artikel verkoopt hij het voor 100 euro. Als het een duidelijke fout is bij de concurrent dan kun je geen gebruik maken van onze laagste prijsgarantie.

 

3.4 Hebben jullie een showroom?

 

Wij hebben een magazijn waar de producten zijn opgeslagen, helaas hebben wij geen showroom waar je de producten kunt bekijken.

Om je echt de allerbeste service en de laagste prijs te kunnen garanderen hebben wij bewust bespaard op een dure showroom.

 

3.5 Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

 

Wij respecteren de privacy van onze klanten. De klantgegevens zullen alleen gebruikt worden voor interne afhandeling van bestellingen. Je gegevens zullen in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens nooit gebruikt worden voor reclamedoeleinden van derden. Dit vinden wij belangrijk en kunnen we je 100% garanderen.

 

3.6 Gebruiken jullie Cookies?

 

Ja, we gebruiken cookies om onze site te analyseren, persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken. We gebruiken cookies van Google Analytics om de website te optimaliseren. Deze cookies bevatten nooit persoonlijke gegevens.

 

4 Retourneren, annuleren en klachten
4.1 Binnen 100 dagen retourneren, hoe werkt dat?

 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je op zoek naar een kinderbed of kindermeubel? Voorkom een miskoop en kijk goed naar de retourvoorwaarden van een winkel. Hoe goed je ook hebt georiënteerd een product kan altijd tegenvallen. In de meubelbranche is het gebruikelijk dat je moet betalen voor retourzendingen. Het versturen van meubels is breekbaar en duur, bedragen van 50 tot 100 euro zijn niet vreemd en daarnaast moet je ook afwachten of het goed aankomt en of je het gehele bedrag terugkrijgt.

Bij ons halen wij de meubels gratis bij je op en je krijgt altijd en zonder gezeur, het volledige bedrag terug.

Je kunt zonder opgaaf van redenen binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling het retourneren. Dit geldt ook als het artikel al in elkaar is gezet en in gebruik is genomen. Dit is uniek aangezien geen enkele webshop in onze branche deze garantie geeft.

 

Voorwaarde van retour bij Kinderkamerwebwinkel:

1) Het artikel moet schoon en mag niet beschadigd zijn.

2) Het artikel moet compleet (inclusief alle beslag/hardware) en weer in de originele verpakking verpakt zijn. Losse planken of onverpakte onderdelen worden niet opgehaald door de transporteur.

3) Voor matrassen geldt 100dagen proefslapen.

 


Dit zijn de stappen die je moet volgen voor retourneren:
1. Stuur ons een email dat je het artikel wil retourneren.
2a. Voor artikelen die met de pakketdienst zijn geleverd sturen we je een retourlabel. Je kunt het dan afgeven bij een pakketpunt bij jou in de buurt. Bewaar het verzendbewijs.

2b. Kinderbedden en kindermeubels die vervoerd zijn met meubeltransport worden opgehaald door de transporteur. Onze transporteur neemt contact met je op om een afspraak te maken. Zorg ervoor dat je voor die tijd alles netjes en compleet ingepakt hebt in de originele verpakking.


3. Wanneer het artikel bij ons retour is zullen wij het inspecteren. Als het artikel compleet en onbeschadigd is ontvangen zullen wij het complete aankoopbedrag binnen 7 dagen aan je overmaken. Mocht er blijken dat het artikel incompleet of beschadigd is dan zullen wij niet overgaan tot complete terugbetaling van het artikel.

 

Wat doen jullie met de retour genomen producten:
1. Wij verkopen deze producten met flinke korting als tweedekans producten. Een tweedehands product wordt altijd heel duidelijk door ons vermeld.

 

4.2 Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

Een foutje is vaak snel gemaakt. Je kunt bij ons dan ook ten alle tijden je bestelling kosteloos annuleren.

 

4.3 Wat moet ik doen als er bij de levering iets beschadigd is?

 

Alle producten worden voordat ze verzonden worden gecontroleerd op eventuele schade. In de praktijk komt het wel eens voor dat er toch iets kapot gaat tijdens transport. Natuurlijk proberen we dit zoveel mogelijk te voorkomen. Maar mocht er iets beschadigd of kapot zijn dan wordt dit uiteraard z.s.m. bij je omgeruild. Over technische mankementen en gebreken wordt niet moeilijk gedaan. Je hoeft niet bang te zijn voor een eindeloos welles nietes verhaal. Jij wilt een goed en mooi kindermeubel, wij tevreden klanten.

Bij vervoersschade of klachten kan je ons e-mailen op [email protected]. Dit moet je binnen 7 dagen na ontvangst van de producten doen. Vermeld het onderdeel nummer dat vervangen moet worden, deze staat in de montage handleiding. Stuur tevens foto’s mee ter verduidelijking. Wij zullen de onderdelen zo spoedig mogelijk bij je omruilen.
Schade die zijn ontstaan door onzorgvuldige montage zullen niet kosteloos vervangen worden.

 

4.4 Overige klachten

 

We hopen het niet maar het is goed te weten dat er mogelijkheden zijn om je onvrede te uiten. Je kan je klachten van welke aard dan ook aan ons melden. Stuur ons een email en we zijn er van overtuigd dat alles op te lossen valt. Mocht je dit niet willen dan kan je altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Kinderkamerwebwinkel bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

 

5 Andere vraag?
5.1 Heb je een andere vraag wat er niet tussenstaat?

 

Wij helpen je graag.

Telefoonnummer: 010-2459172  (maandag tm vrijdag tussen 13:00-17:00uur).

 

Whatsapp: Stuur een appje (wordt op alle dagen snel beantwoord).

 

Email:[email protected] (wordt op alle dagen snel beantwoord).

 

Kinderkamerwebwinkel gebruikt cookies om je surfervaring op onze website te verbeteren. Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
Gratis levering & Gratis retour
100 dagen proefslapen
110% Laagste prijsgarantie
Veilig achteraf betalen